Reis Forum .nl

BraziliŽ Reis Forum .nl

3 paginas:
  Eerste << Vorige < 1 2 3 > Volgende >> Laatste  

backpacken door Brazilie
Door:
Heidi
- Gast

Datum:
04-12-2006 00:41:08
Hoi Hoi

we willen komend jaar graag naar BraziliŽ.
Nu is mijn vraag: Is het land goed te doen qua backpacken of raadt iemand ons dit af
Door:
Simon
- Gast

Datum:
04-12-2006 00:51:37
Heidi, het is wel te doen, maar ik zou niet alleen gaan als je tenminste niet wilt dat ze je leren jodelen.
Door:
BUU.
- Gast

Datum:
04-12-2006 01:09:03
Simon, ze schreef al ^we willen komend jaar graag naar BraziliŽ^

WE is MV en geen ENKV.

En misschien jodelt ze als de beste, die Heidi.

Door:
Simon
- Gast

Datum:
04-12-2006 02:07:22
Ik dacht dat ze met we haar tieten bedoelde, sorry hoor.
Door:
Simon
- Gast

Datum:
04-12-2006 02:13:09
Hť, titel bedoelde ik te zeggen. Zoals Wij de koningin etc.
Door:
Eric Lornoy
- Gast

Datum:
04-12-2006 07:39:10
Hallo Heidi,
Wat versta je onder "backpacken"?
Wil je liften, camperen, met de bus en low budget hotels of jeugdherbergen?
Het klimaat in BraziliŽ laat veel toe. Doch er zijn bepaalde regels waarmee je moet rekening houden. Het is nu eenmaal Nederland of BelgiŽ niet.
Verklaar je even nader aub.
Door:
zjef
- Gast

Datum:
04-12-2006 12:00:00
en hoelang ? interesses ? welke periode ?
Door:
Heidi
- Gast

Datum:
04-12-2006 17:52:30
Hoi Eric en Zjef

Ik versta onder backpacken, met de rugzak door BraziliŽ gaan, alleen een ticket Rio nemen en de rest daar zelf regelen, low budget hotels en verder treinen, bussen en binnenandse vluchten nemen.

We willen voor 24 dagen gaan.
in de maand juni en de interesses liggen bij het volgende
- Rio de Janeiro
- Foz do Iguacu
- amazone gebied (Manaus)
Door:
Emile
- Gast

Datum:
04-12-2006 18:17:48
wat is low-budget?

Die afstanden die jullie willen overbruggen zijn niet gratis. Reken maar op minimaal 500 euro p.p.
Door:
Eric Lornoy
- Gast

Datum:
04-12-2006 18:24:58
Interessant.
Alleen, laat het Amazonewoud voor wat het is. Het ligt te ver af en gaat u finantieel extra belasten zeker als u van "backpacken" spreekt.
Denk aan volgende rondrit met de bus.
Rio - Goudsteden (Ouro Preto en andere)- Pantanal (wildseeing) - Foz do IguaÁu.
Dit is te doen op 24 dagen en kan met de bus. Er zitten dan wel enkele flinke busreizen bij. U kan ook overwegen om deze busritten te vervangen door vluchten. Hiervoor gebruik je dan een airpass. Let wel: deze airpass moet op 21 dagen geconsumeerd te worden. Dat kan als je de laatste dagen in Rio doorbrengt.
Op al deze plaatsen (allemaal klassiekers van BraziliŽ) kan je low budget verblijven. Namen en adressen kan je op verzoek verkrijgen.
Groeten
Eric
Door:
Eric Lornoy
- Gast

Datum:
04-12-2006 19:58:16
Heidi,
Doe het volgende: typ bij "zoeken" links bovenaan de naam "Lettie" en je komt op een topic van "drie weken BraziliŽ" waarin een rondreis van dag op dag uitgestippeld wordt. U hebt 24 dagen; welnu doe er de trein van Curitiba bij, dat ligt op de weg van Foz do IguaÁu naar Rio.
Door:
zjef
- Gast

Datum:
04-12-2006 22:16:54
Heidi,
Backpacken is leuk in Brasil,redelijk goedkoop,maar portugees spreken is wel meegenomen natuurlijk.Het is n groot land met grote afstanden en dus lange busreizen met airco snachts waardoor n trui toch wel n vereiste is in je rugzak en wat klein geld op zak voor de tussenstops .www.antt.gov.br is de officiele bussite en www.hostel.org.br helpt je zeker bij je overnachtingen.

hostel bruma in Ouro Preto aanbevolen met een prachtig zicht op de stad en vlakbij het busstation,vraag de dubbele kamer met de grote raam,op zondag en maandag is er niks te doen of open in Ouro preto,dat moet je wel weten.
Door:
zjef
- Gast

Datum:
04-12-2006 22:34:45
Heidi,
overweeg de budgettaire kost voor binnenlandse vluchten en soms ook wel promoties bij voegol.com.br of voebra.com.br,het kan je wel wat tijdswinst opleveren,een bustocht Rio-Ouro preto is rond de 5u,maar Rio-Iguacu zit je n volle dag in de bus.
Door:
elyse
- Gast

Datum:
04-12-2006 23:10:33
Nou Heidi,

ik vertrek over 2 weken naar brazil voor fam bezoek en om te backpacken door brazil, dus nog even en dan kan ik je er vanalles over vertellen , maar om even op haar vraag in te haken. Ik ga niet naar Manaus (wilde eerst een air-pass doen, maar zie er nu toch maar vanaf, het ging met name om manaus..)De reden dat ik naar Manaus wilde is om natuurlijk de amazone te zien, maar nu hoor ik van velen dat de tocht met de boot fantastisch is maar dat manaus toch tegenvalt (veel rotzooi en 100 km eromheen is aangelegde amazone). Nou willen we die air-pass toch niet doen zoals ik zojuist vermeldde, maar nu willen we via salvador de amazone gaan benaderen, iemand tips, of mooie routes?
Door:
zjef
- Gast

Datum:
04-12-2006 23:21:59
elyse,
waar kom je aan en hoeveel tijd heb je ?
Door:
ronald
- Gast

Datum:
05-12-2006 17:32:15
hoi heidi,

afgelopen sept 4 weken naar brazilie geweest.....geweldig. Wij wilde ook graag naar amazone maar gelukkig getipt over de pantanal. Erg veel dieren en prachtige natuur gezien. Een airpas is inderdaad heel erg makkelijk en scheelt je enorm veel tijd. Zo kan je wat meer steden in brazilie aandoen. foz du iguazu ook van argentijnse kant bekijken....super.
Door:
elyse
- Gast

Datum:
05-12-2006 17:57:27
hoi Zjef,
ik heb twee maanden de tijd, kerst, oud en nieuw en carnaval

Ik begin in de buurt van sao paolo, dan foz en dan misschien toch maar een vlucht naar het noorden anders leven we in een bus denk ik
Door:
zjef
- Gast

Datum:
05-12-2006 18:57:52
elyse,
het is maar wat je wil zien/doen in kombinatie met je budget en tijd.
Op 2 maanden kan je echt veel zien/doen als je wil en kan je binnenlandse vluchten vergelijken met de busprijs/tijd .Met n airpass zou je Iguacu,Florianopolis,Brasilia kunnen vliegen in de eerste 21 dagen natuurlijk...carnaval moet je naar het noordoosten,Olinda,Salvador,Aracati...
Door:
Eric Lornoy
- Gast

Datum:
06-12-2006 08:19:56
Elyse zegt:" Ik hoor van velen dat de tocht met de boot fantastisch is". Ze heeft het waarschijnlijk over Manaus - Santarem - Belem. Of Manaus-ik weet niet waarheen.
Welnu, ik begrijp niet wat sommigen hiermede bedoelen. Waarschijnlijk willen ze hun "misser" niet toegeven en ze hebben het toch maar gedaan, hť zo'n tocht door het Amazonewoud.
Ik kan kort zijn en zeggen: tijdens zulke tocht is er NIETS te zien. Beleven is misschien iets anders voor sommigen en daar heb ik ook respect voor. De Amazone daar is een oceaan van zoet water, sommigen hebben daar nog geen beeld van. Men ziet zelfs dikwijls de oever niet.
Men heeft zich geÔnstalleerd (als sardientjes) met hangmatten, de ťťn naast de andere. Ik heb hier niets op tegen natuurlijk en als je geluk hebt om een mooie "amazonense" naast u te hebben, is de reis zeker geslaagd.
De "camarotes" zijn al niet veel beter, ook al is er airco. Deze maakt meestal zo veel lawaai dat van slapen niets in huis komt en de regeling van dat spul heeft ook dikwijls zijn beste tijd gehad. Na een tijdje lig je te rillen van de koude. Ik heb dit alles zelf meegemaakt.
Het eten vond ik niet slecht maar ik ben dan ook niet veel gewend.
Kortom: ik vind het de moeite niet waard om zo ver te vliegen om dan vervolgens een bootreis van 5 ŗ 6 dagen te maken (zonder iets te zien) enkel om te kunnen zeggen dat men het Amazonewoud bereisd heeft.
Geef mij dan maar de PANTANAL.
Door:
Arno
- Gast

Datum:
06-12-2006 08:51:49
Voor het spotten van fauna is de Pantanal het mooiste Braziliaanse avontuur. Wanneer is je expeditie naar interior Amazonia Eric?

3 paginas:
  Eerste << Vorige < 1 2 3 > Volgende >> Laatste  

Reactie plaatsen

Het is niet mogelijk voor niet geregistreerde leden om een nieuw onderwerp te maken op dit forum. U kunt in het linker menu inloggen of u kunt zich gratis registreren en daarna direct berichten plaatsen.

ReisForum RSS Feed ReisForum RSS Feed

Warning: Unknown: Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively in Unknown on line 0